NBA 2K16 teszt

  • Tesztplatform:  PC
  • Írta:  Zenmaster
Megosztom az iWiW-en! Megosztom a Facebook-on! Megosztom a Twitter-en! Hozzáadom a Google könyvjelzőimhez! Hozzáadom a Startlapomhoz! Megosztom a MySpace-en! Könyvjelző és megosztás

Köszönettel a hazai forgalmazónak(Cenega) idén is sikerült tesztelni az NBA 2K széria legújabb darabját.
Nagy esemény a kosárlabda és a virtuális kosárlabda szeretőknek az NBA 2K széria aktuális megjelenése. Elmondhatjuk, hogy az NBA 2K sorozat első példányainak megjelenése óta rengeteg fejlődésen ment keresztül. A részletes elemzés előtt nyugodtan állíthatom, hogy az NBA 2K11 óta ez az év az, amikor a legkiforrottabb játékot a kezünkbe vehetjük, elsősorban a rengeteg kiegészítő tartalomnak köszönhetően.

Az intro videó ízlések-pofonok, de szerintem fel dobja a játékot és nagyon jól közvetíti azt, amiben az amerikaiak a legjobbak, a show életérzésben. Ő légisége Mr. Michael Jordan a virtuális kosárlabda világ trónján ülve akadályozza meg, hogy az introban szereplő MyPlayer húzzon róla egyet, majd a következő próbálkozásnál, már egy mostani NBA pályán, találjuk magunkat, több csapat mezében is bemutatva.  Az üzenet lényege, hogy először bizonyítanunk kell ahhoz, hogy a MJ-t letaszítsuk a trónról. Itt már látszódik a Die Hard Knicks drukker rendező Spike Lee keze munkája, ami teljes egészében a MyCareer módban csúcsosodik ki.

Na de lássuk szépen lépésenként, hogy milyen változások vannak. Az intro lefutása után át tudjuk importálni a tavalyi játékban létrehozott karakterünket, majd egy teljesen új menürendszer köszönt bennünket, ahol sokkal jobban át tudjuk tekinteni menüpontokat, mint a tavalyi megjelenítés esetében. Mielőtt belecsapnék a lecsóba először mindig kipróbálom az egyedi gyakorlás lehetőségeket, természetesen először egy játékossal. A tavalyi játékhoz képest a post up pozíció és az elzárás hívása került át az LB-LT billentyűkre. Érezhetően sokat változott az AI, mint a védekezésben, mint pedig a támadásban. Azok számára is, akik nem szívesen merülnek bele a figura hívások, elzárások bonyolult műveletébe is, mert a AI a freelance offense keretében viszonylag gyorsan reagál a labdavezető játékos pozíciójára és ehhez igazítja az adott csapat támadójátékának leginkább megfelelő figurát.

Némi gyakorlás után érdemes egy-két gyors felkészülési meccset is játszani, mielőtt a  MyCareer, MyGM, netán esetleg az online módok felé vesszük az irányt. A tavalyi évhez hasonlóan a 30 NBA csapat mellet, megkapjuk az Euroliga 25 csapatát is, illetve a szokásos klasszikus csapatokat is néhány új gárdával kiegészülve. Nekem nagyon hiányzott 2000-2001-es Los Angeles Lakers, de most ez is benn van a választható csapatok között, összesen 12 új csapatot kapunk. Jó hír, hogy végre Kareem Abdul Jabbar is visszakerült a játékba, így a korabeli Bucks és Lakers kezdősora teljessé vált.

Abban nem változott a logika, hogy a teljes pre-game show Shaquille O’Neal-el, Earnie Johnsonnal, idéntől kiegészülve Kenny Smith-el csak a sima NBA csapatok esetében jön elő. Amennyiben klasszikus, vagy Euroliga csapatot választunk, nem kapjuk meg ezt az élményt. Újdonságként az Arénán belüli felvezetés és az új pályára vetített show elemek is bekerültek a játékba, igazán remek hangulatot kölcsönözve a meccsek előtt. Az NBA 2K15-ben az első hivatalos javító patch előtt jelentkezett a szaggatás problémája, ami elsősorban a meccsek felvezetése előtt jelentkezett. Sajnos ez még az idei játék esetében nem jött ki, ami némileg beárnyékolja a játékélményt, persze azt is el kell fogadni, hogy a játék nem PC-re van optimalizálva, hanem nextgen konzolra.

A tavalyi évben Steve Kerr kommentálta Clark Kelloggal és Kevin Harlan-al együttműködve a játékot, de most Greg Anthony-ra váltottak. Nekem annyira az ő hangja nem jön be, jobban örülnék végre Marv Albertnek. Érdekesség, hogy sok grafikai elem a kijelzőkön hajazz a TNT-s közvetítésre, de sajnos a licensz még hiányzik.

Mivel a MyGM módot jóval kevesebben választják az egyéni karrier építéssel szemben, ezért ezt venném először górcső alá. Igazából nagy változások nincsenek, annyi szembetűnő, de szerintem kellemesebb módosítás történt, hogy a soron következő 30 nap meccseit egyben látjuk a központi képernyő kalendáriumában, illetve a menedzser lehetőségek közé bekerült a csapat költöztetés funkció és saját grafikát is berakhatunk a pályára. Plusz pénz szerzési lehetőséget kapunk, FIFA-hoz hasonlóan azzal, hogy a tulajdonosi elvárásoknak milyen mértékben felelünk meg. Rossz hír, hogy ez negatív értelemben is igaz, mert ha nem érjük el a kívánt célt, akkor a következő évi budget-nk bánja. Alapvetően a menedzser módot kedvelők számára továbbra is kellemes időtöltést kínál ez a játékmód.

Lássuk a játék legnépszerűbb elemét a MyCareer módot, amelyet idén Spike Lee rendezése tunningolt fel. A Mycareer karaktered a játék elején át tudod importálni az NBA 2K15-ből, fehér játékos esetén vicces lesz. Kapunk 3 középiskolát és egy pár egyetemet is, így a karriered először az állami középiskolai bajnokságban, majd az egyetemen folyatódik. Rengeteg átvezető videó gazdagítja ezt az élményt. A játékban viszont van egy elég nagy bug, ha fehér karakterrel játszol, mert apuka-anyuka-ikertesó négerek, szóval Jacko kifehéredett változata jelenik meg a családi körben. Félretéve ezt az apróságot a történeti jelleg erősítése igazi kosárlabda GTA-va változtatta a játékot.  Plusz opció a saját pálya is, ahova a virtuális haverjaid karaktereit is meg tudod hívni és a pálya is grafikai elemekkel, ízlés szerint testre szabható. A szokásos pontgyűjtés mellett szépen lassan tudod fejleszteni a karaktered. Sajnos a középiskola és az egyetem alatt játszott meccsek esetében nem ad pontot a játék, így csak abban az esetben tudsz pontot gyűjteni, ha más játékmódokban teszed ezt. Nekem továbbra is hiányzik a korábbi kiadások esetében a gyakorlások lehetősége, ahol lehetőség volt a különböző drill-ek során pontokat gyűjteni, amit a játékos fejlesztésére használhattunk. Ennek ellenére a sztori elemekkel egyre jobban kibővített mód mindenki számára élvezetes lesz az elkövetkező 12 hónap során.

A 2KTV  adásaiban Rachel A DeMita szórakoztat továbbra is bennünket, aki mostanság is kellemes jelenség.

Az online játékmódokban nagy változás, hogy a MyPark-ból kikerült a Jordan Rec Center és helyette az 5v5 elleni meccseket a haverokkal, vagy akárki mással a Pro-Am játékmód keretében játszhatjuk le. A MYPark módban kicsit változtattak a környezeten, a kaliforniai terepen például egy nagy akvárium kapott helyett, a belvárosi részt egy vidámpark színesíti.

Összességében, mint egy 20 órai összes játékidőt figyelembe véve(sajnos időhiányban szenvedek), azt kell hogy mondjam, hogy ebben az évben sem fogunk unatkozni, mert mind az egyéni, mint a menedzser, mind pedig az online játékmódok jó szórakozást fognak jelenteni a hosszú téli estéken.

A tavalyi értékelésemben 97%-ra hoztam ki a 15-t, szerintem most a 16 ennél jobb lett, de vannak olyan apró hibák, ami miatt nem mondanám azt, hogy 98%-ot adok, ezért maradok a tavalyi értékelésemnél.










  « vissza a tesztekhez  

Értékelés

Az értékeléshez be kell jelentkezned. Ha még nincs azonosítód, regisztrálj!

  Hozzászólások  

tpendanttiffany

2016-04-28 19:53:44 [#1]

értékelés: 97/100

Adatlap

Nba 2K16

Sport >>

megjelenés:

2015. szeptember 29.

fejlesztő:

Visual Concepts

kiadó:

2K Sports

Web Fórum
Kapcsolódó cheat:
Kapcsolódó videó:

  tovább az adatlaphoz...

Értékelés

MyCareer sztori
Sokoldalú játéklehetőség
Zene
Teljesítmény optimalizálás

97
97
97
97
97

Közösségi média

@nbahungary követése

Kövess minket Twitteren is!

A 10 legfrissebb teszt

A hónap legnépszerűbb tesztjei

Friss hírek